Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji
szkolenie specjalizacyjne w ramach licencji PLTB-SZKOLENIE ONLINE!
Termin:20-21.06.2020 r.
Czas trwania:12 h
Szczegóły:

ROZSZERZONA WERSJA SZKOLENIA "OD DŹWIĘKU DO JĘZYKA"

Szkolenie dla specjalistów z zakresu rozwijania umiejętności komunikacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Rekomendujemy wcześniejsze uczestniczenie w szkoleniach „VB-MAPP – ocena umiejętności i planowanie terapii” oraz „Intensywne nauczanie behawioralne na podstawie systemu kart”.

Szkolenie specjalizacyjne w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego

Prowadzący: Marta Sierocka-Rogala superwizor BCBA, logopeda, pedagog, dyrektor programowy SCOLARIS

Zaświadczenie zgodne z wzorem MEN-u.

Ośrodek Szkolenia „SCOLARIS”  wpisany do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Miasto Stołeczne Warszawa
pod numerem 1149 K jako placówka kształcenia ustawicznego.

Instrukcje:

PROGRAM:

I. W jaki sposób może być zaburzony rozwój języka i umiejętności komunikacyjnych dzieci z autyzmem

  1. Prawidłowy rozwój mowy
  2. Wykorzystanie VB-MAPP

II. Wspieranie rozwoju mowy

  1. Kluczowa rola motywacji w nauce komunikacji
  2. Jak zwiększyć ilość wokalizacji
  3. Sposoby kształtowania wokalizacji
  4. Trening komunikacyjny
    • wybór komunikacji wspomagającej – gest czy obrazek
    • Program K&K – od gestu do mowy
    • PECS, Makaton
    • programy elektroniczne
  5. Rozwój mandów – od próśb do pytań
  6. Rozwój taktów
  7. Kształtowanie umiejętności intrawerbalnych
  8. Uczenie generatywne:
    – łączna kontrola- udział taktów i umiejętności echowych w rozwoju umiejętności słuchacza czy rozwiązywaniu problemów
  9. Budowanie opowiadania – metoda skryptów

III. Gdy mowa jest trudnym zachowaniem…

  1. Jak radzić sobie z echolalią natychmiastową
  2. Jak radzić sobie z echolalią odroczoną
  3. Nadmierne wokalizacja
Harmonogram:
20.06.2020 od 09:00 do 15:00
21.06.2020 od 09:00 do 15:00
Prowadzący:
Marta Sierocka-Rogala
Cena:520.00 zł
Lokalizacja: wideokonferencja online przez Meet,