LINK do formularza zgłoszeniowego https://szkoleniabehawioralne.pl/szkolenia.php?id=24

Szkolenie skierowane jest do osób pracujących z osobami z autyzmem i zespołem Asprgera ▪ nauczycieli, ▪ terapeutów, ▪ pracowników PP-P, DPS, ŚDS, WTZ, OPS i in.
▪ rodziców, ▪ opiekunów
Ukończenie szkolenia jest pierwszym i niezbędnym warunkiem uprawniającym
do rozpoczęcia jednej ze ścieżek uzyskania certyfikatu terapeuty behawioralnego.
Tam również znajdziecie Państwo nasze kursy.
Szczegóły na stronie www.terapeutabehawioralny.pl
● uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu 3 stopni szkolenia zgodnie
z procedurą Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej (PLTB).
|
Uczestnicy kursu zapoznają się z podstawą teoretyczną Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ),
w tym z badaniami nad skutecznością SAZ w terapii dzieci. W trakcie zajęć będą nabywali umiejętności przeprowadzania diagnozy funkcjonalnej oraz tworzenia na jej podstawie programu terapeutycznego. Zapoznają się z podstawowymi metodami i technikami SAZ oraz będą uczyli się ich zastosowania podczas ćwiczeń warsztatowych. Wprowadzeni zostaną również w zagadnienia dokumentowania, analizowania i modyfikowania procesu uczenia w celu osiągania zamierzonych rezultatów.
Kursanci poznają także model stopniowego wprowadzania do grupy rówieśniczej, jak również podstawowe programy kształtowania kompetencji społecznych w środowisku rówieśniczym.
Poruszone zostaną również zagadnienia pracy z zachowaniami nieakceptowanym społecznie czy też zakłócającymi proces uczenia się, w tym pro~ i reaktywne strategie postępowania.
- szkolenie przeprowadzone będzie w formie wykładów i warsztatów,
- uczestnicy otrzymają komplet materiałów szkoleniowych
- obecność obowiązkowa podczas wszystkich dni szkolenia
zajęcia prowadzone są w formie wykładów i warsztatów z zastosowaniem materiału filmowego z praktyki terapeutycznej.
Szczegółowy program kursu:
MODUŁ I - Teoretyczne podstawy stosowanej analizy zachowania
Podstawowe terminy; Metody; Zastosowanie; Skuteczność; Aspekty etyczne
MODUŁ II - Podstawowe narzędzia stosowanej analizy zachowania w uczeniu nowych umiejętności
- Wybrane metody i techniki uczenia: metoda wyodrębnionych prób; uczenie sytuacyjne; skrypty; plany aktywności
- Budowanie motywacji do uczenia się
- Tworzenie indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego: analiza poziomu funkcjonowania (arkusze obserwacji zachowań, w tym VB – MAPP); umiejętności kluczowe (opis zachowania docelowego, sposób uczenia, generalizacja, dokumentowanie): podejmowanie współpracy, kontakt wzrokowy, tworzenie pojęć, naśladowanie, reakcje słuchacza, komunikowanie się
- umiejętności społeczne: model wprowadzania w grupę rówieśniczą, umiejętności komunikacyjne (umiejętności konwersacyjne, współpraca w czasie zabawy, zachowania przyjacielskie), umiejętność zarządzania emocjami (samokontrola, empatia, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych)
- samodzielne funkcjonowanie: umiejętności samoobsługowe, umiejętności prezawodowe, umiejętności zawodowe, umiejętności domowe, spędzanie wolnego czasu
MODUŁ III - Praca z zachowaniami nieakceptowanymi społecznie lub utrudniającymi uczenie się
- Definicja zachowań trudnych
- Analiza funkcjonalna zachowania
- Opracowanie strategii postępowania: zapobieganie i uczenie nowych prawidłowych zachowań, postępowanie w przypadku wystąpienia trudnego zachowania
|